Enni, nem enni.

  Drága olvasó barátom!

  Annyi kérdés, okoskodás született már akörül, hogy mit javasolt enni, inni, ha egyszer valakit a rák valamilyen típúsával diagnosztizáltak. Pár sorban szeretném megosztani veled, hogy mi az én tapasztalatom ezen a téren.
   Hogyan is éltem mielőtt megtudtam volna, hogy a rákos sejtek jó pár évvel (beléptem a 6. évbe) ezelőtt elburjánoztak a testemben? A napot mindig valamilyen gyümölccsel vagy müzlivel kezdtem. Nagyon ritkán ettem húsfélét, pedig a családnak rendszeresen készítettem. Délután meg sok zöldség, és nassolásnak megint valami gyümölcs.
Úgy gondoltam ez teljesen egészséges tálpalkozás, nem tudtam, hogy a gyümölcsöt nem jó társítani a zöldséggel, vagy  hogy bizonyos idő el kell teljen még két különböző gyümölcs elfogyasztása között is, ha szeretnénk, hogy lúgos maradjon a szervezetünk. Amiről viszont tudtam, hogy nem a legegészségesebb, az  a fincsi palacsinta, a pánkó, süti, a fagylalt volt - ezt még most is nehezen tudom visszautasítani :)
Na meg, hogy nagyon  kevés folyadékot ittam.
Tehát száz szónak is egy a vége: elsavasodás!

Erre akkor döbbentem rá, mikor a mellrák diagnosztika hallatán elkezdtem kutatni, olvasgatni testünk tisztogatásáról, az egészséges étrendekről.

Mennyi mindent megeszünk, ami savassá teszi a testünket.
Azóta kerülöm a  következőket:
# majdnem minden,ami állati eredetű ( a tojást pl néha megeszem)
- vörös hús ( addig is csak csipegettem, de most semmi)
-  tejtermék
# cukor
# olajban sült ételek
# fehér liszt ( a kenyeret rozsból készült pászkával helyettesítem)

 Ugyancsak azóta nagy hangsúlyt kapnak a magvak ( a barack magja megtörve, chia mag, lenmag), az avokádó, a fekete gyümölcsök ( melyek a resveratrol tartalmuk miatt igen erős antioxidáns hatással bírnak), a mák ( napi rendszerességgel fogyasztom a csontjaim miatt), a keserű növények ( salátaként használom például a gyermekláncfű szárát, a rukkolát), a teák (zsálya, zsurló, csalán, csengőfű, porcsinfű,
széles levelű útifű), a kék agyag ( használom úgy pakolásként a bőrre téve, mint inni- este egy kiskanállal beteszem a pohár vízbe, s reggel éhgyomorra megiszom).

Nagy előszeretettel fogyasztom éhgyomorra az egy citrom levét kiszorítva, és összekeverve egy evőkanál olivaolajjal.
Ezen kúrák mind segítettek a szervezetem kitisztításában. Az olajos kúra például hozzájárult a májam regenerálódásához.

Egy másik kúra volt a szódapor, juharszirup keveréke ( szódapor fél adag, szirup egész adag).  Reggel, éhgyomorra bevettem egy kanállal a keverékből. Majd fél óra elteltével megittam egy pohár sima, szűrt vizet almaecettel ( kb 1 kk a 200 ml-hez). Ez valósággal "kifőzte" testemből a bacikat.

Mondtam már, hogy a pozitív hozzáállás a legfontosabb. Ezt igaznak tartom a táplálkozás esetében is, hisz nem ér semmit, ha valaki rossz kedvvel mond le bizonyos ételek fogsztásáról! Azzal, hogy nem eszem, mert nem szabad, nem teszek jót a szervezetemnek. Fontosnak tartottam megérteni, hogy nem is a beteg szervezet miatt kell másként táplálkoznom, hanem amiatt, ha szeretném testem öngyógyító erejét reaktiválni, amiatt, ha szeretném minél hosszabb ideig megőrízni sejtjeim helyes működését.
Nemcsak egy rákos beteg kell egészségesen- amennyire lehet- táplálkozzon. Nemcsak nekünk tesz jót egy lékúra!

 Én persze amint megműtöttek, azonnal áttértem vegetáriánus étrendre. Hónapokig semmi állati eredetű ételt nem kóstoltam meg. Nagyon sok gyümölcslevet, zöldséglevet ittam. Nyersen fogyasztottam a sok finomságot.
Tanulmányozva a Gerson terápiát, megértettem, mekkora segítséget kap a szervezet a lékúra során!
Az egyik ilyen lékúra keverékem az osztrák Breuss receptje alapján volt készítve : 300 gr cékla, 100 gr murok, 100 gr zellergyökér, 70 gr nyers krumpli, 30 gr retek. Az ezekből kiszorított levet a nap folyamán, kortyonként ittam meg.

Annyira csodálatosan vagyunk megteremtve! Testünk megfelelő környezetben képes regenerálódni, beindítani az öngyógyító folyamatot.
Éreztem, amint nap- nap után visszanyerem az erőmet a levektől!
Igaz, a kávébeöntéseket nem alkalmaztam.

Közben egy nap megkívántam a régi falusi ételek egyikét: a szalonnát. És ettem. Egy hét után ismét ettem. Jobban mondva, megkóstoltam. Nem vittem túlzásba.
S azóta is alkalomadtán megkóstolom.  Ám már közel 6 éve 95% -ban zöldség/ gyümölcs az étrendem alapja.

Tudom, hogy a rákos sejt a cukorból, a húsból olyan tápanyagokat szív fel, melyek segítségével szaporodni tud. Ezért kerülöm az ilyesmit. És SOHA NEM SZABAD jóllakni!
Ám megértettem, hogy sokkal fontosabb a belső béke megőrzése, mintsem nagyritkán meg-megkóstolni egy falat husit. Én szeretem a halat, a csirkemellet, s persze a szalonnát :) .
RITKÁN!

Ezzel nem bátorítani szeretnélek a hús evésére! Egyáltalán! Sőt, ha te is megérted, milyen fontos lenne mindenkinek kerülni a sült, olajos ételeket, az édességeket, a húst( főleg a vörös húst), és bevállalod, hogy legalább 21 vagy 42 napig kitisztítod a szervezeted a sok felgyülemlett méreganyagtól, biztos vagyok benne, hogy hálas leszel a megtett erőfeszítésért! Utána meg nem jön, hogy abbahagyd az ilyen táplálkozást. Már nem azt fogod mondani, ha valaki megkínál egy szelet tésztával, vagy egy flekkennel, hogy " sajnos nem szabad én ilyet egyek", hanem boldogan mondod " köszönöm, én nagyon jól érzem magam mióta nem eszem ezt".

Kedves társam! Nagyon remélem érted a sorok között mi az, amitől jobban vagyok, s mi az ami nem volt segítségemre az évek alatt.

A legfontosabb, hogy TE találd meg mi a legjobb neked. A kiegyensúlyozott táplálkozás mindenképp hasznos!

Akárcsak a napi elegendő folyadék fogyasztása- a tiszta, szűrt víz.  Tudod: aqua pura, vita longa!
Most minden nap igyekszem meginni 1 citrom levét minél több vízzel. Azt tapasztalom, ha 0,5 litres üvegekben kimérem a napi adagomat, sokkal könnyebben elfogyasztom a 2 litret, mintha pohárból kellene innom.

De ami mindennél fontosabb, az a belső nyugalom. Egy bölcs férfi régen ezt írta:

"  A szív aggodalma meghajlásra készteti az embert, a jó szó pedig megvidámítja" ( Pl 12:25).

Törekszem hát kerülni az olyan helyzeteket, melyek fölösleges stressznek tennének ki. Keresem azok társaságát, akik felvidítanak. És végül én is ezt szeretném másoknak nyújtani.

Egy rossz szó több kárt okoz, mint egy falás husi. De egy jó szó is többet ér, mint egy falás husi!

  Tehát drága olvasó! Kívánom, hogy minden finom falat, melyet Teremtőnk kirendel neked, legyen tested táplálására, és tudd azt elfogyasztani olyan légkörben, mely felemel, mely felüdít, hogy minél előbb te is elmondhasd : " Istenem segítségével ezt is legyőztem!"

Ezek az élet hullámai. Légy hálás azért, ami fenntart téged!

Szeretettel

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mellhártya gyulladás

A harc folytatódik- lágyrészdaganat, bőrrák 2