Mellhártya gyulladás


Múlt...jelen...jövő

                   Hónapok óta

  Ma írok pár sort arról, milyen is mikor napok, hetek, hónapok óta nem kapták az orvosok a  választ egy konkrét kérdésemre.
  Drága olvasó, emlékszel, mondtam már, hogy körülbelül október óta mind azért "panaszkodtam" a dokimnak, hogy éjjelente annyira fájtak a bordáim( főleg a jobb felemen), hogy már semmilyen testhelyzetben nem tudtam pihenni.  Mind úgy éreztem, mintha valami nagy súly lenne a hátamra kötve, mely húz lefele. Mely fogva tart, amikor meg akarok fordulni egyik felemről a másikra. Egyre nagyobb súly. Egyre nagyobb fájdalom.
Az orovok mindenféle vizsgálatra elküldtek. A vérkép az év elején jó volt. Az ultrahang nem mutatott semmi gyanús eltérést a belső szerveknél. A tomográf sem ( még a csontvelő is szép tiszta) . A mágneses rezonancia sem.
Egy orvos ezek után azt mondta, hogy biztosan az ágybetéttel van a gond. Cseréljek matracot. De hát, mondom teljesen jó, kényelmes, memoria matracom van! Nem hittem neki.
Majd azt javasolta, hogy járjak rendszeresebben edzőterembe, úszni, táncolni. Hátha az segíteni fog. A torna jót tesz. Ezt tudom! És amikor tehettem, éltem is a lehetőséggel. De most TUDTAM, hogy nem az a baj gyökere. Éreztem, hogy mind téves utakon járok ebben a véget nem érő labirintusban.
Tehát miközben én a bordáim környékét fájtattam, nőgyógyászhoz küldtek. A belső szerveket vizsgálták( máj, vese, stb.). A melleimet vizsgálták.
Aztán eszembe jutott, hogy vajon nem a tüdőtől van?!
Ezért a magam kezdeményezéséből elmentem egy magán klinikára. Tumor markert kértem. A véreredmény sokkoló volt. 2,8 az általuk használt felső határ, ami a tüdő tumor markerét illeti. Nekem 5,4 jött ki.
Szaladok is, megijedve vissza az orvoshoz.
És mi a válasza?!
" Hát ez rossz! Úgy néz ki, tüdőrák!" Az következik hogy végre megvizsgálják a tüdőm zónáját.

Hát, mondanom sem kell, hogy egy ilyen útravalóval, méginkább elvesztődtem a labirintusban.
Gyorsan imádkoztam. Egy- két nap múlva a testvérem azt javasolta, menjek el egy röntgenre, addig is, amíg várom, hogy elkezdődjenek a vizsgálatok.

Ezt is tettem. Egy nagyszerű doktornőhöz irányított Teremtőm. Megtalálta honnan is ered a fájdalom!

VÍZ VAN A JOBB TÜDŐ ALSÓ FELÉBEN, inkább a MELLHÁRTYA részén, és a SZÍV KÖRÜL.

Tüdőgyógyászhoz kerültem.  23 napos antibiotikumot írtak ki- ettől elkezdtem szárazan köhögni, és a kezelés végére már alig kaptam levegőt.
 Közben lecsapolták a vizet, és egy hét elteltével megismételték a röntgent.
Csupán 5 nap elteltével majdnem ugyanannyi víz volt visszagyűlve.
Megérkezett a lecsapolt folyadék szövettani eredménye is.
A nagyszámban levő  MESOTHELIÁLIS SEJTek mégis csak a rák fele mutattak.
Ekkor gyorsan onkológushoz küldtek, hogy az leszögezze mit is jelent az újabb lelet.
" Szerintem  mellhártya rák"- mondta.

Kedves olvasó!
Képzeld, annyi különböző vélemény: több torna kell, matrac csere kell, tüdőrák, mellhártya rák.

Nos, vélemények után kutatva: mostanig már két onkológus véleményét is kikértem.
És úgy néz ki, minden eddigi út téves volt.
Amiatt nőtt meg a tumor marker, mert gyulladásban volt a mellhártya.
Azért fájt az oldalam, mert a gyulladás miatt, a mellhártya természetes módon nem tudta kiüríteni a folyadékot, s ez felgyülve feszített.
Az új lelet szerint bakteriális fertöződés sincs.
Ám azért gyült vissza a folyadék, mert az antibiotikumos kúra nem vette le a gyulladást.

Arról kérdezősködtek, mikor voltam meghülve s belázasodva? Voltam-e mostanában tüdőgyulladásban?
Nem voltam.
Majd gondolatban visszamentem 2016 szeptember vége, október környékére.
Egy kellemes őszi nap volt. A szokásos pénteki nagytakarítást végeztem. Egy eltéréssel:  ezúttal valami bútorfényező spray segítségével tisztogattam.

Tudod, drága barátom, mióta előszőr felfedezték, hogy a rákkal kell szembeszállnom, teljesen kiiktattam minden kémiai dolgot, szert az életemből.
Mosószer/ mosogatószer helyett szódapór, ecet.
Honalj deo helyett citrom.

Ezekre majd egy következő bejegyzésben kitérek :)

És jól is voltam tőlük! Majd a tavaly úgy érveltem tévesen, hogy hát most már túl vagyok a nehezén, eltelt 5 év, biztosan nem lesz bajom egy kis kémiai szertől.

Mekkorát tévedtem!!!

Igenis bajom lett. Aznap este, anélkül, hogy meg lettem volna hülve, belázasodtam. Majdnem 40 fokos lázam lett. Napokig fájt  a hátam. Kaptam is valami kezelést- gyulladáscsökkentőt. De a doki semmit nem hallott a tüdőmön, mikor meghallgatott.
Majd  a  láz lecsökkent, én meg elfelejtettem az esetet.

Persze akkor rögtön kidobtam a sprayt.

S hát ezt az esetet el is meséltem az onkológusoknak. Azt mondják, ott kerülhettem be ebbe a labirintusba.

Látod drága olvasó, mennyit szenvedünk egyetlen meggondoltalan döntés miatt. Kérlek, ha teheted, és te is jónak látod, iktass ki minden olyat az életedből, mely befertőzhet valamilyen módon! Én most folyamatosan ezen dolgozom.

Azért írom le mindezeket, hogy te elkerülhesd a negatív élményeket!


Nem kell kemóterápiát, sem sugarat kapnom.

Most erős gyógynövény kivonatú tinktúrát iszom, és hidrokotrizonos kezelést kapok.

A fájás kezd kimaradni.

Nem is tudom megköszönni Istennek, hogy végre majdnem végigalszom az éjszakát.
Hogy végre érzem lassanként szabadulok meg a nagy súlytól, mely mintha rám lett volna kötve éjjelente.

Nagyon hálás vagyok drága családomnak, a megfelelő szakembereknek és  mindenkinek, aki valamilyen módon segített megtalálni a kivezető útat a labirintusból!

Köszönöm neked is, hogy időt szántál az olvasásra!
Remélem segítségedre lesz a tapasztalatom!

U.i. újból aláhúzom magamnak, és neked is: NEM KELL EGYBŐL MEGIJEDNI, HA VALAMIRE AZT MONDJÁK-RÁK!
         látod, nem is az :)



Ezek a élet hullámai. Légy hálás azért, ami fenntart téged! 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Enni, nem enni.

A harc folytatódik- lágyrészdaganat, bőrrák 2